Общи условия

Лични данни по смисъла на ЗЗЛД са всяка информация, отнасяща се до физическо лице, което е идентифицирано или може да бъде идентифицирано пряко или непряко чрез идентификационен номер или чрез един или повече специфични признаци.

„Деца на борда“ Фондация е със седалище и адрес на управление: България, гр. София, ул. Боряна 63, ет. 12, ап. 46, ЕИК 206285152.

„Деца на борда“ Фондация счита защитата на личните данни на лицата, чиито данни се обработват, за основен приоритет.

„Деца на борда“ Фондация обработва лични данни за цел предоставяне от нея на продукти и услуги на лицата, чиито данни се обработват, или с оглед разглеждане възможността за предоставяне на такива продукти и услуги. Предоставянето на личните данни е доброволно. В случай на отказ да бъдат предоставени „Деца на борда“ Фондация е възможно да бъде в състояние да не може да предостави искания продукт или услуга.

Лицата, чиито лични данни се обработват от „Деца на борда“ Фондация, имат право на достъп и право да поискат коригиране на отнасящите се до тях лични данни, обработвани от „Деца на борда“ Фондация, както и да възразят срещу обработването на личните им данни за целите на директния маркетинг на имейл hello@kidsonboard.bg.

„Деца на борда“ Фондация, с цел осигуряване на възможно най-добра защита срещу случайно или незаконно унищожаване, или от случайна загуба, от неправомерен достъп, изменение или разпространение, както и от други незаконни форми на обработване, използва необходимите технологични и организационни мерки, отговарящи на изискванията на законодателството в Република България.

Личната информация, която лицата предоставят на „Деца на борда“ Фондация при заявяване на консултация, се използва с цел анализиране на това дали те отговарят на условията за предоставяне на този продукт или услуга. Данните могат да бъдат използвани от фондацията, в случай че „Деца на борда“ Фондация желае да се свърже с лицата във връзка с подадената поръчка/заявка за продукт или услуга.

С оглед възможността заявителите на продукт или услуга да предоставят неистинска и/или невярна информация „Деца на борда“ Фондация не осъществява детайлно проучване на информацията, която постъпва чрез исканията, с цел предотвратяване на незаконосъобразното ѝ обработване. В случай че в хода на проучването бъдат установени данни, които пораждат обосновани съмнения за извършено правонарушение, фондацията сигнализира компетентните органи. „Деца на борда“ Фондация може да разкрива личните данни на лицата, подали искане за консултация, само на лица и органи, посочени в нормативен акт, с цел изпълнение на свои законови задължения.

В случай че бъде установено, с или без съдействието на компетентните органи, че данни за трето лице са попълнени от заявителя в искането за продукт или услуга и тези данни са предоставени без съгласието и/или знанието на техния титуляр или по друг незаконосъобразен начин, „Деца на борда“ Фондация ще заличи личните данни, като положи необходимите усилия незабавно да уведоми за това титуляря на тези данни, доколкото това е възможно.

ПОЛИТИКА ЗА ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ

„Деца на борда“ Фондация (по-долу наричано още „Фондацията“, „ние“ или „нас“) приема сериозно своята отговорност за опазване неприкосновеността на личния живот на потребителите и защитата на всички лични данни, до които има достъп във връзка с дейността си. Лични данни са всяка специфична информация, отнасяща се до Вас, чрез която самоличността Ви може да бъде установена. Например такава информация е истинското Ви име, адрес, телефонен номер и други подобни. Данни, които не могат да бъдат директно или в комбинация с други данни свързани с истинската Ви самоличност, не се считат за лични данни.

Тази политика за поверителност има за цел да представи по ясен и разбираем начин:

  • Какви лични данни събираме и обработваме за Вас като потребител на наши услуги или когато ползвате нашия уебсайт и онлайн приложения;
  • Как използваме Вашите лични данни;
  • Как и колко дълго съхраняваме Вашите лични данни;
  • На кого разкриваме Ваши лични данни;
  • Какви са Вашите права като субект на лични данни и как можете да ги упражните;

Настоящата Политика за защита на лични данни се прилага за Вашите лични данни, когато посещавате www.kidsonboard.bg или използвате нашите услуги, но няма приложение когато Вие ползвате други сайтове или услуги, които не притежаваме или контролираме.

АДМИНИСТРАТОР НА ЛИЧНИ ДАННИ

Администратор на Вашите лични данни е „Деца на борда“ Фондация, ЕИК 206285152, адрес на управление: България, гр. София, ул. Боряна 63, ет. 12, ап. 46, представлявано заедно и поотделно от Милена Светозарова Захариева-Петкова и Радослава Венциславова Митрова, e-mail: hello@kidsonboard.bg.

Фондацията събира и обработва всички лични данни в съответствие със законите за защита на личните данни, приложими в България и Европейския съюз.

КАКВИ ЛИЧНИ ДАННИ СЪБИРАМЕ И ОБРАБОТВАМЕ И С КАКВА ЦЕЛ ГО ПРАВИМ

Личните данни са данни, чрез които едно физическо лице може да бъде идентифицирано.

Всеки път, когато се свързвате с нас или посещавате нашия уебсайт, Вие ни предоставяте Ваши лични данни. За да можете да използвате нашите услуги, ние трябва да съберем и обработим Ваши лични данни. Фондацията добросъвестно и целенасочено работи, за да сведе до минимум данните, които обработва, и да ги защити максимално.

Ние събираме и обработваме следните лични данни:

  • Когато посещавате нашия уебсайт, нашите уебсървъри записват и съхраняват временно за целите на сигурността данните за свързване на компютъра, който се свързва с нашия сайт, уеб страниците, които посещавате на нашия сайт, датата и продължителността на посещението, данните за идентифициране на вида на използвания браузър и операционна система, както и уеб сайта, чрез който сте се свързали с нашия сайт.
  • Когато сме получили Ваше запитване чрез контактната ни форма, ще ползваме предоставените ни данни за контакт, за да се свържем с Вас и да предоставим информацията или съдействието, от което се нуждаете.
  • Когато използвате формата за запитване, Вие ни предоставяте Ваши лични данни: имена, телефон, адрес на електронна поща. Тези данни ще бъдат ползвани, за да ви предоставим информацията или съдействието, от което се нуждаете.
  • Ние събираме и обработваме история на Вашите запитвания и изпълнените към Вас услуги, за целите на статистически и маркетингов анализ, тестване на системи, поддръжка и развитие.
  • Определена част от данните, които ни предоставяте, може да бъде ползвана, за да отговаряме на искания за предоставяне на информация от националните регулатори (КРС, КЗП, КЗЛД) във връзка с жалби или други процедури, заведени пред тези органи, както и за да ги предоставяме на други държавни органи или правоохранителни служби за целите на административен контрол, контрол за безопасност, превенция и разкриване на правонарушения и престъпления.

В определени случаи ще бъдете помолени да покажете на служител на Фондацията документ за самоличност, за да удостоверите, че сте лицето, което трябва получи консултация по отправеното запитване. Копие от Вашия документ за самоличност няма да бъде събирано и съхранявано от Фондацията.

Ние ще обработваме личните Ви данни, само ако имаме законово основание за това. Законовото основание ще зависи от причините, поради които сме събрали и имаме нужда да използваме Вашите данни.

В повечето случаи ще имаме нужда да обработим данните Ви, за да установим кой изисква консултацията и по какъв начин да се свържем с вас.

Възможно е също така да обработваме личните Ви данни поради една или повече от следните причини:

  • За спазване на законово задължение;
  • Предоставили сте ни съгласие да използваме личните Ви данни (напр. за маркетингови цели).

Няма да използваме Вашите контакти, за да рекламираме продукти или услуги на вас или трета страна.

ЛИЧНИ ДАННИ НА ТРЕТИ ЛИЦА

Ние обработваме и използваме само данни, които Вие сте ни предоставили доброволно, и разчитаме на това, че тези данни се притежават и предоставят от Вас законосъобразно.

Това означава, че всеки потребител носи отговорност да не предоставя на Фондацията данни на трети лица в нарушение на техните права за защита на личните данни, тъй като Фондацията няма достъп до тези лица и няма практическа възможност да контролира дали предоставените лични данни на трети лица се извършва с тяхно знание или съгласие, дадено съгласно законовите изисквания.

Ето защо, всяко лице носи неограничена лична отговорност, ако ни предостави данни на трето лице без негово знание или без да получи съгласието му в съответствие с изискванията на приложимото законодателство за защита на личните данни, независимо от вида на данните или причините, за които се предоставят: имена, телефон, адрес на електронна поща и др.

МАЛОЛЕТНИ И НЕПЪЛНОЛЕТНИ ЛИЦА

Ние не предоставяме услуги на малолетни и непълнолетни лица, нито позволяваме лица под 18-годишна възраст да ползват функционалностите му. Ако сте на възраст под 18 години, моля, потърсете помощ от пълнолетно лице, за да използвате нашите услуги.

Ако получим информация, че сме събрали лични данни от/на лице под 18-годишна възраст, ние незабавно ще ги изтрием, освен ако не сме законово задължени да съхраняваме тези данни.

Моля, свържете се с нас, ако смятате, че погрешно или несъзнателно сме събрали информация от/на лице на възраст под 18 години.

СПОДЕЛЯНЕ НА ВАШИТЕ ЛИЧНИ ДАННИ И ПОДИЗПЪЛНИТЕЛИ

Фондацията не споделя, продава, предоставя или по друг начин разпространява Вашите лични данни на трети страни и няма да го прави и за в бъдеще, освен ако законът не го изисква или ако не сте дали изрично съгласие за това.

Отделно, Фондацията ангажира подизпълнители – професионалисти в съответната област, чрез които осигурява допълнителна сигурност на Вашите данни и които в даден момент може да имат достъп до системите и базите данни на Фондацията, включително: за охрана, за поддръжка на инфраструктурата и пощенските сървъри, за ползване на защитени сървъри и свързаност.

В други случаи, данните Ви може да бъдат предоставени на доверени доставчици – счетоводители, одитори, юридически и други съветници, във връзка със счетоводната отчетност на дейността ни, задължителния одит на финансовите ни отчети, задълженията ни към националните и ЕС регулатори, правното ни обслужване и упражняване на законовите ни права във връзка с отношенията ни с Вас, а така също и за оказване необходимото съдействие, съобразно направеното запитване.

Всички доставчици на услуги са внимателно подбрани според капацитета им за защита и обработка на лични данни. Те извършват обработка на Ваши лични данни само въз основа на нашите изрични указания и инструкции, с дължимата грижа и поверителност, при стриктно спазване на приетата от Фондацията политика за защита на личните данни.

СРОК НА СЪХРАНЕНИЕ И ИЗТРИВАНЕ НА ДАННИТЕ

Ние няма да съхраняваме Вашите данни за период по-дълъг от необходимия за постигане на целите, за които ги обработваме. С цел определяне на подходящ период за съхранение, взимаме под внимание количеството, естеството и чувствителността на личните данни, целите, поради които ги обработваме, и дали можем да постигнем тези цели с други средства.

При определяне на срока за съхранение на Вашите лични данни вземаме под внимание и сроковете, в които може да има необходимост да съхраняваме лични данни, за да изпълним законовите си задължения (напр. за да защитим правата си в случай на предявяване на иск или за да изпълним законово задължение за съхранение на счетоводна информация за нуждите на данъчен контрол).

Когато Ваши лични данни се съдържат в счетоводни документи на хартиен или технически носител, които могат да бъдат изискани от Фондацията на законово основание за нуждите на данъчния контрол, срокът за съхранение на тези лични данни ще бъде 10 години.

Ваши лични данни, предоставени във връзка с ползвана от Вас услуга на Фондацията, се съхраняват за срока, за който Вие можете да предявите рекламации или други претенции към нас и ние можем да упражним правото си на защита.

Ваши лични данни, предоставени  чрез някоя от контактните ни форми, се съхраняват с цел сигурност и облекчаване на последваща комуникация с потребителя.

Ако отпадне основанието, на което съхраняваме Ваши лични данни (например ако престанем да имаме основателен интерес от съхранение на личните Ви данни, ако законоопределеният срок за съхраняването личните Ви данни е изтекъл или ако сте оттеглили съгласието си да съхраняваме Ваши лични данни) ние ще ги изтрием или унищожим по сигурен начин.

МЕРКИ ЗА СИГУРНОСТ

Фондацията е предприела широк кръг от технически и организационни мерки за защита на Вашите лични данни срещу загуба или други форми на незаконна обработка. Ваши лични данни (тези от тях, които е необходимо) са достъпни само за служители или подизпълнители (и техни служители) на Фондацията, които имат нужда от достъп до тях, за да изпълняват своите задължения, произтичащи от отношенията ни с Вас. Тези лица са обучени как да обработват Вашите лични данни и са се задължили да правят това при стриктно спазване на политиката, стандартите и указанията на Фондацията по отношение защитата на лични данни.

ВАШИТЕ ПРАВА

При определени обстоятелства Вие имате право по закон да:

  • Поискате информация за това дали притежаваме Ваши лични данни, и, ако това е така, какви са тези данни и защо ги притежаваме/използваме.
  • Поискате достъп до Вашите лични данни (познато по принцип като „заявка за достъп до данни“). Това Ви позволява да получите копие от притежаваните от нас Ваши лични данни и да проверите дали ги обработваме по установения по закон начин.
  • Поискате коригиране на притежаваните от нас Ваши лични данни. Това Ви дава възможност да коригирате всяка непълна или неточна информация, която притежаваме за Вас.
  • Поискате изтриване на Вашите лични данни. Това Ви позволява да поискате от нас да изтрием или премахнем лични данни, ако не съществува основателна причина за това да продължим да ги обработваме. Имате също така правото да поискате от нас да изтрием или премахнем Ваши лични данни, ако сте упражнили правото си да възразите срещу обработването им (вижте по-долу).
  • Възразите срещу обработването на Вашите лични данни, в случай че се позоваваме на легитимен интерес (или интересите на трета страна) и нещо във Вашата конкретна ситуация Ви кара да възразите срещу обработването поради тази причина. Имате също така право да възразите, ако обработваме Вашите лични данни за директни маркетингови цели.
  • Възразите срещу автоматичното вземане на решения, включително профилиране, тоест да не бъдете обект на никакво автоматизирано вземане на решения от нас посредством личните Ви данни или профилиране.
  • Поискате ограничаване на обработването на Вашите лични данни. Това Ви позволява да поискате от нас да преустановим обработването на Вашата личната информация, ако например желаете да установим верността й или причината за обработването й.
  • Поискате прехвърляне на личните Ви данни в електронен и структуриран вид до Вас или друго лице (познато по принцип като право на “преносимост на данните”). Това Ви позволява да вземете данните си от нас в подходящ за употреба електронен формат и да ги прехвърлите на друго лице в подходящ за употреба електронен формат.
  • Оттегляне на съгласие. В случаи, в които може да сте дали съгласие за събиране, обработване и прехвърляне на личните Ви данни за определена цел, имате право по всяко време да оттеглите Вашето съгласие относно този конкретен вид обработване. След като получим уведомление, че сте оттеглили Вашето съгласие, ние ще престанем да обработваме Вашата информация за целта или целите, с които първоначално сте се съгласили, освен ако не съществува друга основателна причина да извършваме това по закон.

Ако желаете да упражните някое от тези права, можете да го направите, като отправите искането си до длъжностното лице по защита на личните данни на Фондацията. За да имаме възможност да Ви предоставим пълно съдействие, моля да ни предоставите точна информация за Вас и да конкретизирате искането си.

Няма да е нужно да заплащате такса за достъп до Вашите лични данни (или за да упражните някое от останалите права).

Ще положим разумни усилия, за да уважим искането Ви в рамките на 30 дни от получаване на Вашата молба. При необходимост този срок може да бъде удължен с още два месеца, като се взема предвид сложността и броя на исканията.

Можем да поискаме от Вас конкретна информация, която да ни помогне да потвърдим самоличността Ви и да уважим правото Ви за достъп до информация (или някое от останалите Ви права). Това е подходяща допълнителна мярка за сигурност, гарантираща, че личните Ви данни няма да бъдат разкрити пред лица, които нямат право да ги получават.

ПРОМЕНИ В ПРАВИЛА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ

Запазваме си правото да променяме нашата Политика за лични данни периодично, като потребителите ще бъдат уведомявани за всяка промяна чрез съобщение на нашия уебсайт.

НАДЗОРЕН ОРГАН

Ако смятате, че сме нарушили правата Ви във връзка с Ваши лични данни, можете да подадете жалба до надзорния орган на България, който е Комисията за защита на личните данни. Повече информация можете да намерите на адрес: www.cpdp.bg.  Също така, можете да подадете жалбата си в страната, в която живеете, в страната, където е работното Ви място, както и в страна, където смятате, че нарушаваме правата Ви.

ДЛЪЖНОСТНО ЛИЦЕ ПО ЗАЩИТА НА ДАННИ НА ФОНДАЦИЯТА

Длъжностно лице по защита на личните данни: Радослава Митрова, email: hello@kidsonboard.bg, тел.: 0878334383, адрес гр. София, ул. Боряна 63, ет. 12, ап. 46.

Форма на искане за упражняване на права във връзка със защита на лични данни